şeker hastalığından korunmak için önemli bir haber

1 Ocak 2009 , mberksoy.

Dengellenmiş bir diyet ozellikle sebze, meyve, düşük yağlı günlük ürünlerle zenginleştirilince Tip 2 Şeker hastalığına yakalanma riskini buyuk derecede düşürdüğü gösterildi. Başka bir çalışmayla da kırmızı et, yüksek yağ oranlı günlük ürünlerle beslenenlerde ise şeker hastalığında aşırı bir artış gosterilmiştir.

Tip 2 şeker hastaliginin şişmanlıkla ilgili olduğu, egzersizle, diyetle kontrol edilebileceği daha once biliniyordu. Ancak Diabet Dergisinde (Journal Diabetes Care) yayınlanan bu yeni çalışmada daha onceki çalışmaların aksine belli seçilmis yemeklere değil hastaların tüm yedikleri toplanıp hesaplanmış olması farklı ve önemli. Aynı çalışmanın başka bir önemide diyetin ırk ayrımı yapmadan her çesit hastada faydalı olduğunu bildirmesi. Teksas Universitesinden Dr. Jennifer A. Nettleton’un 45-84 yas arasında 5011 hasta içinden meyve, yeşil sebze, fındık, düşük yağ oranlı günlük gıdalarla beslenenlerde yüzde 15 oranında daha az şeker hastalığına rastlanmıştır. Diğer taraftan kırmızı et, yuksek yağlı gıdalar, beyaz ekmekten zengin gıdalarla beslenenlerde şeker hastalıkları yuzde 18 artış gostermiştir. Domates, fasülye gibi yiyecekler besleyicilik oranı yuksek gıdalar olmasına rağmen genelde saglıklı olmayan ( pizza, meksika yemekleri) yemeklerin yanında sıkça beraber verildiği için aldığımız toplam yiyeceklerin dengesini bozup şeker hastalığını arttırdığı düşünülmekte. Sonuç olarak gün içinde yediğimiz her seyi bir bütün olarak düşünüp yemek alışkanlığımızı kalorisi, yağ miktarı, gıdaların birbirlerine oranı, çesitleri dahil hepsini dengeleyemezsek şeker hastalığı, kalp hastalıkları başta olmak üzere kendimizi sağlıksız bir geleceğe hazırlamamız gerekir.
Beslenme ve hareketliliğinizi senede en az 1-2 kez sizi iyi tanıyan bir doktorla gözden geçirin.

Yorum ekle 

Yorum ekle

(gerekli, yayınlanmayacak)